Velkommen til bloggen vår!


Nå har vi jammen laget egen blogg her på Tufte:) Ikke verst til å være meg...
Men må innrømme at gubben har fylt inn der det er hull i mine dataevner.
Uansett: Her blir det forhåpentligvis oppdatert sånn dann og vann i ledige stunder...?

fredag 18. mars 2011

Pannekakerøre

Noe må man finne på i disse innetider. Pannekaker er godt syns vi alle sammen. Da storebror på 5 lurte på hva han skulle finne på, sa jeg at han kunne hjelpe meg litt. Så kom storesøster og ville også gjerne røre litt, og lillesøser og lillebror...så da blir det jo bare rør tenkte jeg. Akk, men det er jo gøy, så kan jeg heller vaske litt etterpå. 
Det var bare å finne fram 4 boller og visper og ingredienser.

Bollene ble delt ut etter størrelse, naturligvis, bortsett fra at minsten fikk den største, greit å ha litt høy kant mens visping pågår. Klønete fingre på 1,5 år er jo ikke mest treffsikre.
Vi puttet  henholdsvis 1,2,2 og 3 egg i bollene. en dæsj med salt og melk og passe med mjøl. selvfølgelig.
Alt ialt ble ikke resultatet så ille, faktisk ble det riktig deilig middag. Og den som sølte det var meg, jeg skvalpet ut egg fra bakebollen til lillesøster...
Etterpå stekte vi søte små pannekaker på steketakke. Har plundret med å steke i stekepanner. noen svir seg, andre sitter fast, mens noen blir aldri stekt. Blir bra på takke.

Sånn ellers: Våren er på vei, selv om det snør i dette øyeblikk:)
Alle hjerter gleder seg:) :)



1 kommentar:

  1. Deilig med pannekaker da:) Håper dere koste dere fælt! Ønsker dere alle en god helg!! Veldig fin blogg du har:D Klemmer fra oss på Granli...

    SvarSlett