Velkommen til bloggen vår!


Nå har vi jammen laget egen blogg her på Tufte:) Ikke verst til å være meg...
Men må innrømme at gubben har fylt inn der det er hull i mine dataevner.
Uansett: Her blir det forhåpentligvis oppdatert sånn dann og vann i ledige stunder...?

onsdag 9. mars 2011

Noen tidligere prosjekter...


Dette er en liten genser jeg strikket for et par år siden, måtte bare prøve litt vaffelmønster. Brukte ikke oppskrift, så fasongen er ikke helt god.
Denne strikket jeg til veslejenta vår da hun var ca 6 mnd, har brukt den masse. Etter mønster fra garnstudio, herlig i babyalpakka.

Prøvde meg på skinnsøm rett før jul, slik ble resultatet:) Gjorde det litt vanskelig for meg selv, da jeg kjøpte skinnfell med lang pels, satt og klippet ull i lange til jeg fikk vannblemmer... Men det var moro å få det til!
En liten ullbukse som flere av mine har brukt.
Har fått dilla på rødt, så nå har vi sånne prikkete kjøkkengardiner, og noen møbler har fått seg et strøk rødmaling også. Inkludert oppvaskmaskina :)
Disse grytelappene er nesten ferdige, har vært det ei stund nå. Gleder meg til å ta de i bruk, de er tykke og gode. En strikket side, og en heklet.
Mannen i huset har fått litt dilla på dreiing om dagen, han stikker opp i snekkerbua så fort han har et ledig øyeblikk. Hvilket dessverre er fælt så sjelden... Men når han først er der, blir det flotte resultater! Denne er av "råtten" bjørk.
Prøvde meg på lappeteknikk også. Utrolig kjekt å få låne skjærebrett! Da gikk det som en lek.

1 kommentar:

  1. Hei Gunvor! Lenge siden sist. Så koselig at du kommenterte på bloggen min. Hyggelig å følge med på bloggen din også:)

    Denne kjolen var veldig enkel å strikke. Jeg har akkurat begynt å strikke, så denne strikker du på null komma niks. Du strikker jo så mye fint. Imponerende.

    Ser ut som dere bor fint og trives.

    Hilsen Stine

    SvarSlett