Velkommen til bloggen vår!


Nå har vi jammen laget egen blogg her på Tufte:) Ikke verst til å være meg...
Men må innrømme at gubben har fylt inn der det er hull i mine dataevner.
Uansett: Her blir det forhåpentligvis oppdatert sånn dann og vann i ledige stunder...?

tirsdag 2. august 2011

sommertid=bærtid

Vi Elsker bær!


Å ta med ungene på markjordbærtur en sval julikveld må være noe av det kosligste en kan gjøre.


Å ha på hvit bluse derimot er vel ikke å anbefale videre...
Tror jeg fikk den ren igjen med litt klorvann og diverse...


 Men det var jammen ikke bare bær vi fant!
Denne lille linerleungen stod ensom i veikanten med skadet vinge.


Vi prøvde å ta vare på den. men akk det gikk heller dårlig.


Det ble mer enn markjordbær på oss! Sjekk så lekkert!


 En onkel og to tanter med på tur gir større resultater ja!

Dette ble kaffikos kan jeg love! Anbefales! sommer :) 
skikkelig koslig besøk og bærtur! :)

1 kommentar:

  1. Så herligt!! Deiligt med friske bær!! Sko vore på blåbærtur igår med søstrene, mens mamma passa ungane, men ramla ner trappå sjå svigermor sist tirsdag, så..... Eg blei igjen å passa ungar ilag med mamma... Halte rundt og kan knapt sitta normalt på stolen ennå... Så då pappa såg blåmerkene på baken, sa han "Hadde jeg visst det var såå ille, så skulle jeg synes synd på deg!".... ;) Men H og M va snille, fekk halvannen liter blåbær i trøst!! :) Så idag kokes det syltetøy av det her...

    Kos dokke videre med bærplukking og sommeren, mens det ennå e muligt!! Håpe me snakkest snart! Klem

    SvarSlett